23.6. Kuvauksellinen Belgrad

Tänään Facebook-muistoissa ei olekaan juuri muuta kuin kuvia Belgradista. Mutta onhan se kuvauksellinen kaupunki!

23.6. Kuvauksellinen Belgrad

23.6 kuvauksellinen Belgrad

2010
Helsinki?
Tampere?

lähettelee toiveikkaasti laskuja asiakkaille

*

miettii miksi aina kun sinnittelee hämärässä ja heti kun laittaa valot päälle aurinko tulee pilven takaa

*

olipa hyvää paahtoleipää, kun oli puoli kiloa oltermannia päällä;)

*

haluais tänäänkin tehdä muitakin töitä kuin tapella meilin kanssa.

*

lopettaa työt ruokakaupassa käynnin ajaksi

Kommentit:

Kaveri: Ensin luin kaksi paljastusta sinusta: lopettaa työt ruokakaupassa kännin ajaksi. Sitten luin tarkemmin uudestaan.

Minä: Hah!! joo se känni on vasta juhannuksena ja toistaiseksi ei ole tarvinut mennä prisman kassalle:D

2011
Helsinki?
Tampere?

lopetti työt ja alkaa juhannuksen viettoon:)älkää hukkuko järvellä,merellä, sateeseen tai viinaan!

2012
Helsinki

Juhannussauna 

❤

*

Oi mikä ihana lampaanlihan tuoksu tulee grillistä. Kypsykää oi juhannuksen lammakset!

2013
Helsinki

Paluuliikenne ei selvästikään ole ehtinyt vielä Helsinkiin asti. Kamppi on edelleen autio, paria venäläisristeilijää lukuunottamatta. Punavuoressa sentään on vähän elämää.

Ismon kommentti: Päästiin toimimaan turistioppaina venäläiselle nuoriparille, joka puhui pelkkää venäjää. Omilla vähäisillä venäjäntaidoilla selvittiin, kun piti neuvoa vain Kampintorilta Länsisatamaan 🙂

*

Ei nähty hehkutettua ja hehkuvaa superhyperkuuta, mutta mukava oli juhannus. Aamulla takas töihin viideksi päiväksi, sitten koittaa lomailla jos ehtii.

2014
Helsinki

Roope Lipasti

Rakas Tapiola,

…vai pitäisikö sanoa tuttavallisesti Rakas Lähi-Tapiola, koska sentään ollaan oltu läheisesti tekemissä kohta parikymmentä vuotta. Sinä aikana minä olen antanut sinulle sekä omalta että firman tililtä tuhansia ja taas tuhansia euroja. Toivottavasti olet käyttänyt ne hyvin? Hienoa! Olet varmasti ansainnut joka pennin!

Muistatko kun joku vuosi sitten myit minulle taas uutta vakuutusta ja sanoin, että yhden tarttisin: sellaisen, joka korvaisi urheilusta aiheutuvat vammat oli se urheilu mitä tahansa ja tapahtui se sitten työajalla, vapaa-ajalla tai omalla ajalla vessassa. Tästä viimeisestä en aio kertoa enempää yksityiskohtia.

Muistat? Hienoa. Sellaisen vakuutuksen sinä Lähi-Tapioliini minulle myitkin.

Entä muistatko, rakas Lähi-Tapsukka, että nyt minulle sitten tuli urheiluvamma, kun olin punttisalilla ja niska niksahti ja käsi alkoi puutua? Lääkärit sitä ovat ihmetelleet ja tutkimuksiakin on tehty (täytyy lääkärienkin jotain tehdä golflomiensa eteen). Vaan nyt onkin sitten niin, rakas Lähes-Tapiola, että tämä ei olekaan sinun mielestäsi urheiluvamma? Tai siis ehkä onkin, mutta sellainen urheiluvamma, joka on tullut työntäessä tai vetäessä, jollaisia vakuutus ei korvaa.

Okei.

Aika jännä vakuutus, rakas Lähi-Tapsuliini. Onkohan sitä nimittäin muunlaisia vammoja olemassakaan, paitsi tietenkin jos sahauksen MM-kisoissa sahaa jalkansa irti, niin silloin se ei ole veto- eikö työntövamma vaan sahausvamma. Vaikka kyllähän siinäkin työnnetään ja vedetään, aikakin ellei kyse ole moottorisahasta.

No, ei mulla muuta, rakas Lähi-Tepsukka. Tai sen verran, että olen kiitollinen, että sinulla rahani näköjään pysyvät hyvässä tallessa, eikä niitä saa sieltä pois vaikka löisi itseään mailalla päähän, koska sehän olisi työntövamma.

Sen verran kuitenkin laskeskelin, että kun vuodessa kaikenlaisiin vakuutuksiin menee muutama tonni, niin jo kymmenessä vuodessa olisi kartuttanut melkoisen summan rahaa, ellei olisi antanut niitä sinulle, Lähi-Tapiolaiseni. Voi olla että seuraavan vuosikymmenen aikana en annakaan.

Voi hyvin ja koeta välttää työntö- ja vetoliikkeitä!

t. roope (ent. asiakkaasi)

Kommentit:

Kaveri: Sanoin juuri irti yel-vakuutukseni Lähi-Tapsukasta.

Minä: Mihis vaihdoit? Mä vaihdoin juuri vuoden vaihteessa niille (eli Ilmariseen), kun keskitin siellä sun täällä olleita vakuutuksiani ja säästin sievoisen summan rahaa. Toivottavasti ei mennyt huonompaan.

K1: Ilmarinen on ihan eri juttu kuin Lähi-Tapiola, joka meni Elon (=keskinäinen eläkevakuutusyhtiö tms..) kanssa yhteen. Mä oon keskittänyt kaikki Op-Pohjolaan.

Minä: Mitäs mä oikein höpisen, siis piti nimenomaan sanoa että OP-Pohjolaan / Ilmariseen keskitin myös. Aiemmin osa vakuutuksista oli Lähi-Tapsukassa, niiden asiakkaaksi en palaa kun kämmäsivät niin hienosti vakuutusasioissa. Mm. Yritysvakuutus oli kirjattu monta vuotta väärään osoitteeseen, vaikka laskut tuli oikeaan. Jos työhuone olisi vaikka palanut ja työkalusto mukana, en olisi saanut latin latia.

Mutta muistin siis että sun tää yel-kiista olis ollut just op-pohjolan kanssa, mutta olikos se siis tuon Tapsukan ja nyt vaihdoit?

K1: Joo, olin jo sopinut jäädessäni friikuksi, tapaamisen Ilmarisen edustajan kanssa, mutta nainen sairastui ja silloin Lähi-Tapiola sattumoisin iski väliin. Otin sitten sen yelin sieltä. Eka vuosi meni ok, mutta sitten alkoivat nuo laskutusongelmat. Ilmariselta mulla on koko työeläkevakuutukseni ja jatkossa myös yel 🙂 Joka siis osa Op-Pohjolaa, josta olen kyllä aina saanut erittäin hyvää palvelua ja neuvoja. Eikä mitään turhia laskuja!

*

Tunnin päästä saa taas katsoa kuinka Hollanti voittaa!

*

Tulihan se sieltä!!

*

Kiitos Hollanti, jälleen!

2017
Belgrad

Please be seated for takeoff

This one is a gift for a birthday girl, whose cousin is making her a cute gift, a book of the photos from all around the world. I got to be part of that because she had hard time finding any photo from Serbia. I was thinking how could I get a photo which would show her love to her cousin. I thought heart ofc would do it, so I decided to walk around until I find a heart in downtown Belgrad. And yes, there it was, on a walking street of Kneza Mihaila, in the very _heart_ of Belgrad!

kuvauksellinen Belgrad

*

Usfie Belgrade! (From yesterday, today we met with a new local friend and were too busy chatting that didn’t take any photos)

*

Hauskaa juhannusta folks!

Me juhlistetaan vain Serbiaa.
Eli töiden merkeissä.

(Mä en maalannut tota seinää)

Please be seated for takeoff

Finland is celebrating midsummer fest, we are celebrating Serbia.
I didn’t paint this wall though 😝.

#belgrade #serbia #balkan #nomad #wanderlust #bw

Belgrad, Serbia

*

Sometimes I wish I could talk French. Don’t take me wrong, I do love being here, just feel so stupid with my low skills with language(s).

Please be seated for takeoff

Yes, I indeed have!
But a while ago I was saying that it is so hard to learn French, that I will never learn.

Well, try Serbian… felt so stupid again in a supermarket today pointing things with my finger.
No wonder Russians gave Germans a nickname “mute”. I think Serbians might mistake me as being one trying to mumble something. But maybe one day I can reach some decent point of being able to hold up a basic conversation.

At least cyrillics I can manage, but locals don’t use them so much.

#belgrade #serbia #balkan #travel #travelblog #travelblogger #nomad #digitalnomad #wanderlust#glt

Belgrad graffiti

2019
Belgrad

Kiša tuli, mutta missä on kissa?

Loismyrkyn saanut Nero ei saisi kastua 48 tuntiin ja lääkkeen antamisesta on vasta 24 tuntia 😢
Nyt kun alkoi taas tyypillinen belgradilainen yöukkosmyrsky.

* (Kiša = sade serbiaksi)

Kommentit:

Ismo: Ja juuri sillä hetkellä kuului Neron naukaisu katolta!

Minä: Naapurikin tuli avuksi huutelemaan Neroa kotiin. ❤️

Ismo: Nero tuli kotiin, söi (saatiin pitkästä aikaa taas Neron lempipurkkiruokaa) ja nukahti sohvalle puskettuaan ja pusuteltuaan meidät.

Kuvan kuvausta ei ole saatavilla.

Ismo:

Minä: Pieni piipana ❤️

Kaveri: Varsin käteviä nuo niskaan laitettavat loishäätölääkkeet ! Meillä oli Iineksen kanssa aina kova taistelu madotuksen kanssa; taistelu, jonka hän yleensä voitti..😁 Sitten tulivat nämä liuokset 👍🏼

Minä: niin on! En edes tiennyt että tällaisia on nykyään, mutta onneksi eläinapteekissa osasivat suositella, niin ei tarvi taistella pillereiden kanssa.

K1: Niitä on ollut jo suht kauan, koska Iineskin on ollut kuolleena jo kuutisen vuotta. Eläinlääkäri meillekin sitä suositteli, mutta luulen että vajaat kymmenen vuotta on ollut markkinoilla.

K1: eläinapteekki ?? Onko siellä eläimille omat apteekit ?

Minä: Mun edellinen kissa kuoli just kymmenen vuotta sitten, niin tässä välissä en ole tutustunut. Ihmettelin eläinkaupassa kuljetuskoppiakin kun ennen niitä oli tasan yksi malli ja nyt varmaan 30 erilaista!

Joo täällä on eläinkaupan yhteydessä eläinten apteekki!
Kyselivät kissan painonkin lääkettä varten. Tosi hyvä tuollainen.

K1: No onpa kyllä hyvä homma !

*

Kuvauksellinen Belgrad – kotona ja kaupungilla

*

Belgradin kevyet kesäsateet.

Tänään Nero oli valmiiksi sisällä, mutta aloitti kissa paniikissa huudon, kun ei tajunnut, että äiti onkin toisessa huoneessa, eikä ulkona.
Iskälle piti kiljua ikkunalla, että mene pelastaan äiti puusta, kunnes äiti ilmaantui sohvalle.

Kommentit:

Ismo: Tuo valokatos tosiaan paukkuu aika hyvin kaatosateessa.

Kaveri: Vettä sattaa., ihan maahan asti. Vähemmästäkin sitä tekee mieli miukua..😉😘

Minä: etenkin kun täällä tulee vettä yleensä niin, että saa kahlata sääriin asti. Kissaparka joutuis jo uimaan.
Ekoina vuosina opittiin, ettei kylille kannata lähteä, vaikka olis sateenvarjo. Kuivista hiuksista kun ei ole paljon hyötyä jos on olkapäistä varpaisiin kuin uitettu koira. Tai kissa 😁

Ismo: Tänään illalla satoi vain 47 milliä, viimeksi 51 🙂

Minä: kaikki se meidän portaille 😁

Kaveri 2: Save water! Where is the soap and wash cloth?

Minä: haha, yeah, I am pretty sure our landlord would appreciate that greatly, but ain’t so sure about our neighbours!

Kaveri 3:

😂

Kuvauksellinen Belgrad – kesäisin myös kuuma

2021
Belgrad

Belgrad +38 c.

💜

2023
Belgrad

5 types of graves, human remains, 70 meter long aqueduct. This is what we saw at this archeological site which will be covered again in couple of weeks.

Please be seated for takeoff

Roman period remains were found in the center of Belgrade as the construction work for new parking hall started.
Unfortunately 70-meter aqueduct and cemetery from the 2nd or 3rd century will be buried again as the construction work will continue.

We visited this archeologial site to document it for your eyes to see and archeologists are trying to dig up and save as much possible in the couple of weeks time frame.

Longer video with archeologist’s explanation coming up!

Jos monivuotinen kotikaupunkimme, kuvauksellinen Belgrad, ei ole ennestään tuttu, aloita tutustuminen vaikka pikaoppaastamme.


Discover more from Please be seated for Takeoff

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Translate »
Scroll to Top